FAQ

Vind hier de antwoorden op de meestgestelde vragen.

Deelname
Thema’s
Aanbod
Achtergrond
Deelname

  • Welke oplossingen biedt Workplace Giving?

  • Workplace Giving biedt een gevarieerd pakket aan praktisch inzetbare programma’s (redirect ‘Programma’s). Deze erkende internationale programma’s hebben allen bewezen de gezondheid van werknemers te bevorderen en het werkgeluk zichtbaar te vergroten. Zo dragen ze bij aan goed werkgeverschap. De programma’s zijn altijd laagdrempelig, toegankelijk en richten zich op een specifiek thema zoals een gezonde levensstijl, stressreductie of zingeving. Daarnaast leveren alle programma’s een positieve bijdrage aan het welzijn van mens en planeet.

  • Hoe kan mijn organisatie deelnemen aan het Workplace Giving programma?

  • Samen met één van onze adviseurs (redirect Contact) kunnen jullie bespreken welke programma’s het beste bij de organisatie en jullie wensen zouden aansluiten. Dit kennismakingsgesprek is uiteraard geheel vrijblijvend. Wanneer jullie enthousiast zijn en mee willen doen met één of meerdere programma’s, wordt door ons alles in werking gezet om jullie te onboarden.

  • Kan mijn organisatie zelf een programma uitkiezen?

  • Jazeker. Elke organisatie bepaalt samen met één van onze adviseurs (redirect Contact) welke programma’s het beste zouden aansluiten bij jullie DNA en de wensen op het gebied van werkgeluk en vitaliteit. Uiteindelijk nemen jullie uiteraard zelf de beslissing welke programma’s het beste passen en het meest aanspreken.

  • Kunnen we aan meerdere programma’s deelnemen?

  • Zeker. Vaak spelen verschillende thema’s op het gebied van werkgeluk en vitaliteit binnen een organisatie een rol. Elk van onze programma’s (redirect Programma’s) is uniek en speelt in op een specifiek thema en behoefte. Zijn jullie enthousiast om op meerdere thema’s een programma in te zetten, dan kunnen jullie samen met onze adviseurs (redirect Contact) bepalen hoe dat in jullie jaar- en vitaliteitskalender past. De rest regelen wij.

  • Wat is inbegrepen bij de programma’s?

  • Elk programma van Workplace Giving is uniek en heeft een eigen toolkit op het gebied van communicatie, strategie, activatie van medewerkers of het invullen van een (digitaal) platform. Samen met één van onze adviseurs (redirect Contact) worden er meerdere gesprekken gevoerd om mee te denken en jullie te ontzorgen in de implementatie van het programma. Dit is uiteraard allemaal inbegrepen bij de kosten.

  • Hoe kunnen medewerkers zich inschrijven?

  • Ook hierin is elk Workplace Giving programma uniek. Bij een aantal programma’s kunnen medewerkers zich zelf inschrijven via een digitaal platform, bij andere programma’s gebeurt dit via de projectleider binnen de organisatie. Je kunt altijd vrijblijvend contact opnemen met onze adviseurs (redirect Contact) om de mogelijkheden per programma te bespreken.

  • Hoe worden medewerkers aangemoedigd om mee te doen?

  • Elk programma van Workplace Giving is laagdrempelig en daardoor toegankelijk voor elke medewerker. Om medewerkers te enthousiasmeren werken we met ambassadeurs binnen jullie organisatie, plannen we een energieke kick-off, sturen we promotieteams op pad en leveren we heldere communicatie over de functie en het plezier van het programma.

  • Wat gebeurt er na deelname aan een programma?

  • Na afloop van een programma plannen we altijd een evaluatiemoment in met elkaar. We bespreken wat het programma jullie heeft gebracht, wat de reacties zijn geweest en wat er eventueel een volgende keer beter zou kunnen. Op deze manier krijgen jullie een helder beeld van de impact op jullie organisatie en kunnen wij onze programma’s nóg beter maken.

  • Kan ik ons Workplace Giving pakket aanpassen of uitbreiden?

  • Onze adviseurs blijven altijd in gesprek met de projectleider binnen jullie organisatie. Op deze manier werken we samen om voor jullie het beste pakket aan programma’s te bepalen. Mochten jullie voor het volgende jaar iets willen uitbreiden of aanpassen, dan kan dat uiteraard altijd.

    Thema’s

  • Wat wordt bedoeld met werkgeluk?

  • Werkgeluk betekent plezier hebben in het werk dat iemand doet. Met plezier naar het werk gaan en met een voldaan gevoel naar huis. Bijdragen aan het werkgeluk van medewerkers is onmisbaar voor goed werkgeverschap.

  • Wat wordt bedoeld met vitaliteit?

  • Onder vitaliteit verstaan wij de gezonde mentale en -fysieke gesteldheid van een persoon. Vitale medewerkers zorgen voor een lager ziekteverzuim en verloop, een hogere productiviteit, duurzame inzetbaarheid en meer binding met de organisatie. Vitale medewerkers ervaren daarnaast meer werkgeluk.

  • Gezondere levensstijl

  • Meer beweging, gezondere voeding en minder genotmiddelen. De programma’s van Workplace Giving dragen bij aan een structurele gedragsverandering voor een gezondere levensstijl.

  • Stressreductie

  • Werkstress is de voornaamste oorzaak van ziekteverzuim en verloop. Meer dan ooit is er behoefte aan hulpmiddelen tegen werkstress. Workplace Giving biedt handvatten om werkstress bespreekbaar te maken en aan te pakken.

  • Veilige werkomgeving

  • Een belangrijk onderwerp voor goed werkgeverschap. De meeste tijd wordt gespendeerd op de werkvloer. Een veilige werkomgeving is dan ook van groot belang. De organisatiecultuur, omgang onderling en de werkplek spelen hierin een grote rol.

  • Ondersteuning thuis

  • De thuissituatie kan grote invloed hebben op de werkprestaties, maar andersom ook. Als goed werkgever kun je hier een belangrijke rol in spelen. De programma’s van Workplace Giving helpen om het gesprek aan te gaan over het welzijn van de medewerker.

  • Zingeving

  • Wist je dat mensen die meer geven, gelukkiger zijn? En mensen die gelukkiger zijn, geven meer. Dat is de belangrijke, positieve wisselwerking van zingeving die bijdraagt aan het werkgeluk van de medewerker én de maatschappij.

    Aanbod

  • Hoe is het Workplace Giving aanbod tot stand gekomen?

  • Workplace Giving werkt samen met in het buitenland bewezen succesformules, zoals Love to Ride, Steptember en Not Myself Today en is hiervan in Nederland de exclusieve aanbieder.

  • Hoe worden programma’s geselecteerd?

  • De programma’s sluiten naadloos aan op het gedachtegoed van Workplace Giving en zijn succesvol uitgevoerd in het buitenland. De programma’s horen in de behoeften van onze doelgroep te voorzien en zijn gebruiksvriendelijk, waardevol en juridisch toepasselijk voor de Nederlandse markt.

  • Wie is eigenaar van de programma’s?

  • De ontwikkelaars van de programma’s zelf. Workplace Giving ontwikkelt zelf géén programma’s en is dan ook geen eigenaar daarvan. Workplace Giving is slechts verantwoordelijk voor de uitvoering.

  • Waarom deelnemen via Workplace Giving?

  • Workplace Giving biedt de beste programma’s ten behoeve van vitaliteit, werkgeluk en duurzame inzetbaarheid in één programma. Het programma wordt ingevuld aan de hand van de behoeften van de organisatie en is voor iedere organisatie uniek. Zo zorgen jullie op je eigen manier voor goed werkgeverschap.

    Achtergrond

  • Hoe is Workplace Giving ontstaan?

  • Workplace Giving is ontstaan in antwoord op de groeiende vraag naar een plek waar programma’s op het gebied van vitaliteit en werkgeluk samenkomen, ten behoeve van goed werkgeverschap en het welzijn van medewerkers.

  • Wat betekent Workplace Giving?

  • Workplace Giving betekent letterlijk het geven op de werkvloer. Het is een buitenlandse succesformule waarbij medewerkers geënthousiasmeerd worden om zich gezamenlijk hard te maken voor een maatschappelijk doel. Deze formule is gebaseerd op het wetenschappelijk onderzoek dat geven gelukkig maakt.

  • Workplace Giving is een initiatief van In a Better World. Hoe zit dat?

  • In a Better World is de overkoepelende organisatie boven Workplace Giving. Meer weten? Neem een kijkje op de website www.inabetterworld.nl.