investeren in geluk
Arla Krikke

Arla Krikke

Investeren in geluk

Hoe zou je bedrijf eruit zien als iedere werknemer compleet gelukkig was? Geen stress, gezond, lekker in beweging, gemotiveerd en opererend als een hecht team. Wat zou je dan kunnen bereiken en met welk gevoel zou jij als eigenaar of HR-manager elke dag naar je werk gaan?

Wereldwijd worden steeds meer ondernemers zich bewust van het belang van investeren in het geluk van hun werknemers. Binnen het internationale bedrijfsleven is er dan ook een groeiende behoefte aan programma’s en activiteiten die dit bevorderen. Dit concept wordt ‘workplace giving’ genoemd en past binnen een maatschappelijk verantwoorde bedrijfsvoering. Met de oprichting van ons bedrijf heeft dit concept nu ook Nederland bereikt.

Er zijn de afgelopen jaren veel programma’s ontwikkeld die het gevoel van waardering, vitaliteit en werkgeluk bij medewerker vergroten en daarnaast ook iets teruggeven aan de maatschappij. Zoveel zelfs dat het vinden van een programma dat past bij jouw specifieke organisatie, kan voelen als het zoeken naar een speld in een hooiberg. Wij willen ondernemers en HR-managers helpen om de beste vitaliteitsprogramma’s te vinden en ze op de juiste manier uit te rollen binnen een organisatie.

 

Van wens naar werkelijkheid

“Vanuit persoonlijke ervaring weet ik hoe lastig het voor een bedrijf is om een theoretisch doel om te zetten in praktische activiteiten die helpen dit te bereiken.” vertelt Juliette, onze algemeen manager. “Budget is daarbij doorgaans niet eens het bezwaar. HR-managers hebben vaak gewoon de tijd niet om zich te verdiepen in het beschikbare aanbod en vervolgens ook nog eens de volledige uitvoering te coördineren. Daarom zijn ben ik met een enthousiast team van deskundigen op zoek gegaan naar betekenisvolle programma’s die écht bijdragen aan het welzijn van werknemers.”

Samen met de HR-manager maakt Workplace Giving een plan op maat dat past bij de behoeftes en mogelijkheden van het team. Het gekozen programma wordt vervolgens door ons uitgerold binnen de organisatie.

Joris Damave, adviseur en commercieel manager, zegt hierover: “De programma’s op zich bestonden al en zijn vaak internationaal bekend. Onze meerwaarde ligt in het feit dat de uitvoering ervan volledig door ons begeleid wordt en dat we na afloop de uitkomsten en resultaten met je bespreken en koppelen aan een persoonlijk advies voor jouw organisatie. Daardoor kijk je dus verder en blijft het niet bij één leuk initiatief maar wordt het een duurzaam beleid.”

Kijk voor meer informatie over de programma’s hier

Deel dit bericht

Share on linkedin
Share on facebook
Share on email
Share on google
Share on twitter
Share on whatsapp

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Onze website maakt gebruik van cookies. Als je op OK klikt, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze Privacy Policy.